Tipy & Triky

Desatero zdravého hubnutí

22. prosince 2011 v 13:53 | [ *Sarah* ]
Když to čteš, říkáš si: "To je pořád dokola!" ..ale přitom je to tak jednoduché a zaručeně to funguje!


1.) Zvyšte podíl zeleniny a ovoce ve stravě. Spousta lidí dělá chybu v tom, že se snaží něco omezovat. Zkuste nejdříve nahradit některé jídlo zeleninou nebo ovocem. Budete překvapeni, že Vás to i zasytí a osvěží.

2.) Před každým jídlem jezte vždy syrovou zeleninu nebo ovoce. V naší kuchyni je zažitý systém zeleninový salát či ovoce ano, ale s jídlem nebo po něm. A to je špatně. Pokud se konzumuje syrová zelenina nebo ovoce před jídlem, vytvoří se v žaludku trávicí enzymy na syrovou stravu a takto se stráví i strava vařená. Tělo tímto jaksi přelstíte a máte větší šanci na zhubnutí. Vědci dokonce zjistili, že denně 3-5 porcí zeleniny nebo ovoce denně je nejen skvělý pomocník při hubnutí, ale je vynikající jako prevence kardiovaskulárních a nádorových onemocnění.

3.) Zvyšte příjem vody. Omezte i pití slazených či neslazených minerálek. Pamatujte si, že bublinky jsou Vaším nepřítelem. Denně vypít 2 litry vody denně je nutnost. Při hubnutí zvyšte příjem čisté vody na 3 litry. Jednak si tím zaplníte žaludek, takže nebudete mít pocit hladu a jednak tím výborně prospějete svému organismu.

4.) Omezte smažené pokrmy na minimum. Kromě toho, že přepálené tuky mohou způsobovat rakovinu, jsou i nepřítelem hubnutí.

5.) Začněte okamžitě používat pouze olivový olej. Vyřaďte všechny ostatní oleje i slunečnicové, jsou plné škodlivých volných radikálů a karcinogenů. Tuk je možné dodat tělu i ve formě různých ořechů a semínek.

Kolik kJ a jak spálíme za hodinu?

5. prosince 2011 v 13:39 | [ *Sarah* ]
Info tabulka

Mléko ano, či ne?

16. března 2011 v 12:19 | [ *Sarah* ]

Je mléko zdravé nebo naopak nezdravé? Je tedy náš spojenec nebo nepřítel? Ve vztahu k mléku jsou lidé v podstatě rozděleni na dva nesmiřitelné tábory

Časté argumenty zní, že mléko zahleňuje a lidský organismus si s tím neumí poradit. Jindy slyšíme o nemocech z mléka, ekologických důvodech, znečišťování životního prostředí produkcí mléka a jeho zpracováním, genetickou manipulací (krmiv, zvířat) či životnímu prostředí škodící dopravou. Ekonomičtí odpůrci zase zmiňují průmyslový charakter výroby a postupující globalizaci.
Podívejte se na některé argumenty proti pití mléka - a na to, jak je odborníci vyvracejí.

Top models have/must ...

20. února 2011 v 23:03 | [ *Sarah* ]

Jen čistě obrazně, pro srovnání a inspiraci:
pro-ana-sarah.blog.cz

Jak si správně sestavit jídelníček?

18. února 2011 v 13:49 | [ *Sarah* ]
pro-ana-sarah.blog.cz

Na co myslet, a čím s řídit při sestavování jídelníčku - ať toho redukčního nebo jen vyváženého a zdravého. Mezi nimi je jen malý rozdíl v počtu kJ.


1) Základem je pravidelnost v jídle, měla byste jíst každé 3 hodiny. Pro vaše tělo je mnohem zdravější a pro hubnutí účinnější, jíte-li v krátkých časových intervalech. Omezíte tím pocit hladu, výkyvy hladiny glukózy a neustále nutíte svůj metabolismus k činnosti. Po čase zjistí, že se může na pravidelný příjem spolehnout a sníží se jeho tendence k ukládání tuků.

2) Z předešlého vyplývá, že byste měla mít 5 - 6 jídel denně. Pod pojmem "jídlo" je ale myšlena také samotná zelenina, ovoce, nápoje nebo hotové redukční koktejly, které vám mohou posloužit např. v časové tísni.

Celý článek:

100 nesmyslů o jídle: Co děláte špatně?

29. prosince 2010 v 12:27 | [ *Sarah* ]
pro-ana-sarah.blog.cz

1. Po hranolkách se tloustne
Omyl! Tedy pokud je nesmažíte či nefritujete v několika litrech oleje. Zdravou variantou jsou hranolky, které se připravují na suchém plechu v troubě. Pak obsahují minimum tuku, chutnají výborně a jsou mnohem zdravější než opečené ve friťáku.

2. Po 17. hodině se nesmí jíst
Omyl! Doporučuje se nejíst dvě až tři hodiny před spaním. Pokud se tedy nechystáte na kutě po večerníčku, klidně si dopřejte večeři o hodinku později.

3. Sýry jsou zdravé
Omyl! Bohužel hlavně v Česku tolik oblíbené taveňáky mají vysoké procento tuku. Ideální je konzumovat sýry s 30 % a nižším obsahem tuku.

4. Coca-cola pomáhá při průjmu
Omyl! Pít colu při průjmu je nebezpečné. Vysoký obsah cukru v nápoji způsobuje ještě větší vylučování vody - to není při průjmu vhodné.

5. Půst je zdravý
Omyl! Nezhubnete. Jen se odvodníte a ochabnou svaly. Tuk zůstává. Tělo si dělá si rezervy tukových zásob pro další pokus (jojo efekt).

Co vydrží lidské tělo?

11. března 2010 v 20:40 | [ *Sarah* ]


Základním instinktem člověka je přežít. Kromě nezkrotné vůle ale disponuje i odolným a přizpůsobivým tělem. Podívejte se, co všechno je lidská schránka schopna vydržet.
Pokud přistoupíme na teorii Charlese Darwina, musíme konstatovat, že člověk je nejsilnější a nejpřizpůsobivější tvor na světě. Pojďme si nyní představit několik extrémních příkladů toho, co člověk může přežít, a kde se pohybuje hranice mezi životem a smrtí.

Chůze

11. března 2010 v 20:38 | [ *Sarah* ]


Mnoho lidí stále hledá pohybovou aktivitu, při které se nejlépe hubne a současně ji lze provozovat v domácích podmínkách. Přitom se bohužel často zapomíná na jednu z nejúčinnějších metod, kterou je chůze. Dost možná proto, že mnoha lidem přijde příliš jednoduchá a málo zábavná. Jedná se ale o základní lokomoční prostředek, tedy aktivitu, která by měla být součástí běžného života. Když si ale uvědomíme, že v posledních 30 letech došlo k jejímu výraznému úbytku v populaci a současně k významnému nárůstu počtu obézních a diabetiků, je nasnadě, že se musíme pokusit navrátit chůzi její přirozený charakter.

Vzpomínám, kolik toho nachodila moje babička, když jsem u ní býval o prázdninách: v 7 hod. pro čerstvé pečivo, v 10 hod. pro mléčné výrobky a ve 14 hod. pro čerstvé maso, pak zase limonády atd. Do toho ještě několikrát obešla náměstí, aby zjistila, co kde mají nového. Naše dnešní situace je ovšem zcela jiná: vyrazíme do typického multifunkčního supermarketu a během 1 hodiny, kdy ujdeme kolikrát sotva 300 metrů, máme nakoupeno na celý týden. Jistě si většina z nás nepřeje, abychom se vrátili do dob před 30 lety, je to jen příklad pro srovnání přirozeného pohybu. V každém případě platí, že pokud chceme úspěšně bojovat s hmotností, nemáme jinou možnost, než začít postupně navyšovat pohybovou aktivitou a tím energetický výdej.

Jak spočítat BMI

11. března 2010 v 20:12 | [ *Sarah* ]


Na stanovení stupně nadváhy či obezity se používá nejčastěji tzv. index tělesné hmotnosti a obvod pasu. Index tělesné hmotnosti (Body Mass Index, BMI) se vypočítá dělením hmotnosti v kilogramech druhou mocninou výšky postavy v metrech. BMI = váha v kg / (výška v m)2

Tak například osoba vážící 100kg a měřící 1,71m má BMI = 100kg / (1,71m)2 = 34 Nadváha a obezita se klasifikuje podle hodnoty BMI.
Se stoupající hodnotou BMI stoupá i zdravotní riziko.


hodnota BMIstupeň nadváhy
nižší než 18,5podváhapodvýživa
18,5 - 25normaminimální
25 - 30nadváhanízká až lehce zvýšená
30 - 40obezitavysoká
vyšší než 40těžká obezitavelmi vysoká

Z hlediska zdravotního rizika je důležité nejen množství, ale především i rozložení tuku v těle. Ženy mají často tuk nahromaděn na stehnech a hýždích a tvar jejich těla připomíná hrušku. Proto se tento typ obezity nazývá typ hruška (gynoidní).

U obézních mužů bývá tuk nahromaděn zejména v oblasti hrudníku a břicha. Tvar těla připomíná jablko, a proto hovoříme o obezitě typu jablka (androidní). Tvar jablka signalizuje vyšší riziko chorob srdce, vysokého krevního tlaku, cukrovky a mozkových příhod. Jednoduchým a spolehlivým ukazatelem rozložení tělesného tuku je obvod pasu. K jeho určení postačí i krejčovský metr.

6 zabijáků, po kterých se tloustne

11. března 2010 v 20:08 | [ *Sarah* ]

Šest zabijáků vůle, po kterých se tloustne

Že se vám pořád nedaří hnout ručkou váhy směrem dolů? Možná za to můžou nesprávné myšlenky!

Znáte ten záludný hlásek, který kradmo našeptá vá, že byste měla ochutnat ještě ten druhý zmrzlinový pohár? Změňte myšlení, které kazí vaši linii!

 
 

Reklama