Které sýry?

8. března 2010 v 21:21 | [ *Sarah* ] |  Recepty

Sýry obsahují množství bílkovin, které mají mnohem vyšší sytící schopnost než třeba sacharidy v sušenkách
Avšak pokud se snažíte snižovat energetický příjem je potřeba vybírat si sýr nízkotučný např. eidam s obsahem tuku 30 %. Rozhodně by na talíři neměla být taková energetická bomba jako je např. hermelín, niva či ementál.

Pozor rovněž na množství konzumovaného sýra: tak např. 100 g plátek obsahuje energii zhruba 1200 kJ, což je tolik jako tři menší rohlíky nebo malý řízek. Energie přijímaná z tuků je navíc ta, která se nejvíc projevuje v podobě ukládání nadbytečných tukových zásob v těle.

Sýry se doporučují doplňovat ovocem či zeleninou s kouskem tmavého pečiva. Rozvine a zdůrazní se tak jejich chuť i vůně a zároveň dodáme tělu potřebné vitamíny, minerály i vlákninu. Neuškodí ani trochu dobrého červeného vína, které, jak bylo prokázáno, brání poškozování buněk a jejich předčasnému stárnutí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama